3 Eylül 2013 Salı

Ev Yapımı Ballı Limonata Tarifi

Herkese merhaba.

Haftasonundan çıkınca genelde pazartesi evi toparlamakla geçtiğinden günüm bloga pek vakit ayıramıyorum. Bugün de o günlerden biriydi! Tüm günümü mutfakta geçirdim diyebilirim. 

Her ne kadar Eylül gelmişte olsa gündüzleri oldukça sıcak geçiyor. Ve bu sıcak günlerin tek favori içeceği kuskusuz "limonata". 




İtiraf ediyorum; limonata bana her zaman yapımı rastırıcı gelmiştir; ama su hazır limonataların içeriğini okuduktan sonra çareyi kendim yapmakta buldum. Genelde şeker ile yaparım; ama sevgili Özge'nin Oltası bal ile yapınca bende bir sonraki yapısımda muhakkak denemek istedim. 



Yapımı ne kadar uğrastırıcı olsa da ben az az yapmaktan yanayım. Bunun için max. 5-6 limon yetiyor bize. Zaten pek şekerli de içmediğimizden 2 lt. 'ye yakın çıkıyor. 

Malzemeler

4-5 adet limon
Yarım su bardağı şeker
Yarım su bardağı bal
Su
Taze nane

Yapılışı

Öncelikle limonlarımızı yıkayıp, kabuklarını rendeleyelim. Rendelediğimiz limonları 5-6 parçaya bölüp rendelenmiş kabukların içine atalım. Üzerine şekeri ve balı ilave edip ovuştura ovuştura suyunu çıkaralım. Üzerine istediğiniz kadar su ilave edip 1 saate yakın buzdolabında dinlendirelim. (Aşağıya aşamaları numaralandırdım.)



Buzdolabından cıkardığımız limonatamızı koyacağını şişeye veya kaba bir tülbent yardımı ile boşaltalım(Ben bu aşamada ağzı delikli bir kap tercih ediyorum. Tülbent işlemi oldukça yorucu oluyor. ). Damak tadınıza göre ek su ilave edebilirsiniz. Aynı zamanda şeker veya bal ile de tatlandırabilirsiniz. Bu tamamen sizin damak tadınıza bağlı. 

Servis sırasında taze naneler ile servis ederseniz harika oluyor. Tabii bol buz da ilave etmeyi unutmayın!



Afiyet olsun:)


6 yorum:

  1. Oh oh ya afiyet olsun gece gece canim istedi resmen -))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, yakın olsak ikram ederdim ki :/ Yarın bence ilk iş dene :-)

      Sil
  2. Elinize sağlık, nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yazıyı gece okumam hiç iyi olmadı:(Nasıl güzel gözüküyor ama çok üşengeç bir insan olduğum için ne zaman yaparım artık bilmem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) üşengeçliği üzerinden atıp bence kalk yap. Vazgeçemeyeceksin :))))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...